Klimatyzacja Mitsubishi – czy warta swojej ceny?

06 listopada 2021

Mitsubishi MSZ-LN

Na początku warto zaznaczyć ,że klimatyzacja Mitsubishi dzieli się na dwie grupy urządzeń : Mitsubishi Electric i Mitsubishi Heavy. W segmencie rezydencyjnym ,czyli w domowej niewątpliwie prym wiodą urządzenia z koncernu Mitsubishi Electric. Marka Mitsubishi Heavy wywodzi się z ciężkiego przemysłu produkującego min. okręty.

Historia marki Mitsubishi

Po krótce postaram się nakreślić historię marki, aby wszyscy mogli zrozumieć skąd bierze się najwyższa jakość klimatyzatorów.

Historia firmy rozpoczęła się 1870 roku, kiedy to Yataro Iwasaki założył pierwszą firmę Mitsubishi. Na początku było to przedsiębiorstwo zajmujące się żeglugą. Ze względu na rys historyczny Japonii, w tamtych czasach przedsiębiorstwo rozwijało się bardzo dynamicznie obejmując swą działalnością różne gałęzie przemysłu produkcyjnego i handlu. Po wielu przeciwnościach losu i bankructwie, firma na skutek interwencji rządowej wróciła na rodzimy rynek. Budowa potężnego gracza na rynku Japońskim zakończyła się 30 września 1946 roku, kiedy to podzielono firmę na 139 mniejszych podmiotów gospodarczych. Jak się później okazało firmy te jako autonomiczne rozwijały się dużo szybciej i lepiej, obejmując swoją działalnością właściwie wszystkie gałęzie przemysłu i handlu.

Mitsubishi produkowało właściwie wszystko od statków, przez wentylatory, telewizory i samochody, To tej marce zawdzięczamy min. pierwszy system GPS.

Na zakończenie rysu historycznego dodam tylko informację o logo spółki. Założyciel pan Yataro wybrał na znak identyfikację firmy trzy liście dęby z herbu Tosa i trzech diamentów z rodzinnego herbu. Połączenie tych symboli tworzyło pierwowzór aktualnej wersji logotypu marki.

Klimatyzacja Mitsubishi – rys historyczny marki

Na początku trzeba zaznaczyć ,że urządzenia koncernu Mitsubishi to urządzenia najwyższej jakości. Wynika to bezpośrednio z rysu historycznego marki. Mitsubishi ma tak duże doświadczenie we wszystkich gałęziach przemysłu, że może tworzyć produkty znacznie wyprzedzające konkurencję. Lepsza jakość wykonania silników, elektroniki ,czy choćby elementów plastikowych bezpośrednio wpłynęło na opinię o produkcie niemal bezawaryjnym. Mocna pozycja marki w segmencie komercyjnym nie znalazła jednak długo odzwierciedlenia w sprzedaży urządzeń domowych. Wiązało się to przede wszystkim z surowym wyglądem urządzeń.

Sytuacja ta zmieniła się jednak ,kiedy to koncern ME wypuścił pierwszą wersję urządzeń PREMIUM MSZ-EF dostępną w trzech wariantach kolorystycznych. Urządzenia stały się bestselerem sprzedażowym i były motorem napędowym do stworzenia urządzenia DIAMOND. Na dzień dzisiejszy klimatyzator MSZ-LN ,jest najbardziej zaawansowanym technologicznie klimatyzatorem na ryku klimatyzacji.

Mistubishi Diamond – urządzenie doskonałe.

Do produkcji modelu MSZ-LN o nazwie handlowej Diamond , producent skoncentrował się na rozwiązaniach pozwalających pozostawić w tyle konkurencję.

Nawiew powietrza odbywa się przez ultra cichy wentylator z funkcją nawiewu KIRIGAMINE. Pionowa lotka nawiewu została dodatkowo podzielona na dwie sekcje, które współpracują z kamerą ruchu.

Kamera zamontowana w narożniku urządzenia służy do wykrywania obecności osób, tak aby urządzenie mogło kierować strugę powietrza pomijając bezpośredni nawiew na osobę znajdującą się w pomieszczeniu.

Filtr plasmowy – W klimatyzatorze została zamontowana kaseta filtra plasmowego, dzięki czemu nasze urządzenie jest w stanie oczyścić powietrze z bakterii, wirusów i alergenów. Funkcja ,która w porównaniu z urządzeniami konkurencji ma dużo lepszą skuteczność i faktyczne właściwości jonizacji.

Podsumowanie

Klimatyzacja Mitsubishi to niewątpliwie grupa urządzeń dla najbardziej wymagających klientów. Jeżeli zasobność portfela pozwala na zakup klimatyzatora tej marki to satysfakcja z zakupu jest właściwie gwarantowana. Odpowiadając na pytanie czy urządzenia Mitsubishi są warte swojej ceny odpowiadamy zdecydowanie tak.